Warszawa

Położenie Warszawy na mapieStary rok 2012 odszedł w zapomnienie, a zanim przyszedł 2013 z nowymi planami. Nim jednak Plany będą dochodzić do realizacji postanowiliśmy ruszyć się w zimowy mroźny dzień gdzieś niedaleko. Wybór przyszedł szybko. Postanowiliśmy wyjechać się do Warszawy, aby zobaczyć jak Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście i Plac Zamkowy zostały przystrojone na święta Bożego Narodzenia. Cała dekoracja ma niebawem zniknąć.

Plac Zamkowy

Wyjeżdżając  z domu byliśmy pewni, że spacer będzie krótszy niż dojazd samochodem do Warszawy. Termometr pokazywał -10stC i czuć było zimny wiaterek. Im byliśmy bliżej stolicy tym temperatura rosła i w   centrum miasta stołecznego było już -5.
Z bratem umówiliśmy się na parkingu przy moście J. Poniatowskiego na przeciwko Muzeum Narodowego. Tam też się spotkaliśmy i już w 6 osób ruszyliśmy w miasto. Początkowo po wyjściu z ciepłego samochodu było zimno. Powoli jednak nasze organizmy przyzwyczajały się do zimna panującego o tej porze roku. Kuba jak to dziecko od razu obrał kierunek śnieg i w najlepsze zaczął harce w białym puchu. Szybko jednak go uspokoiliśmy i weszliśmy w ul. Nowy Świat.
WarszawaWarszawa
Nowy świat jest bardzo fajnie oświetlony, ale jesteśmy ciekawi jak wygląda dalej dekoracja. Idziemy w kierunku  Krakowskiego Przedmieścia aby dostać się na Plac Zamkowy.
Przechodzimy obok pomnika mojego imiennika, czyli Mikołaja Kopernika.
Zwiedzamy bombki i prezenty. 😉
Oglądamy bardzo ciekawie podświetlone budynki.
Uniwersytet Warszawski
Kościół Sióstr Wizytek
Hotel Bristol
Idąc Krakowskim Przedmieściem nie sposób ominąć Pałac Prezydencki. Jego też uwieczniliśmy razem ze sobą.
Pałac Prezydencki
Po dojściu do Placu Zamkowego robimy sobie zdjęcia rozglądamy się i rozpoczynamy powrót do samochodu. Najmłodsze osoby zaczynają marznąć.
Warszawa
Podczas powrotu oglądamy wystawy sklepowe. Mój wzrok przykuły stare aparaty fotograficzne.
Dzieciaczkom pozwalamy na lekkie wygłupy, aby się rozgrzały.
My w tym czasie cały czas oglądamy świątecznie oświetlone ulice. Trzeba przyznać, że włożono wiele wysiłku w to, aby nasza stolica ciekawie i pięknie wyglądała w okresie bożonarodzeniowym.
W końcu po lekko ponad 3 godzinach spaceru zmarznięci docieramy do samochodów. Żegnamy się i rozjeżdżamy do domów. Każdy myśli już o gorącej herbacie.

To może Cię zainteresować:

• Warszawskie ZOO12 września 2013 Warszawskie ZOO Po mało przyjaznym dla nas sierpniu, w pierwszą sobotę września tj. 7.09 udało nam się w końcu odwiedzić warszawskie zoo. Plany były już zrobione […]
  • Na południe od Warki5 maja 2014 Na południe od Warki Dla nas wielka majówka w 2014 miała tylko jeden dzień. Był to 1 maja. Myśleliśmy co zrobić, aby efektywnie wykorzystać ten jeden dzień. Szukając […]
  • Otwock Wielki / Czersk30 lipca 2012 Otwock Wielki / Czersk Nasz pierwszy blogowy wyjazd. 😉 Wyjazd był już planowany od początku tygodnia. Do odwiedzenia były dwa miejsca - Pałac Bielińskich (Muzeum wnętrz) […]
  • Wiosna i luty28 lutego 2014 Wiosna i luty Końcówka lutego 2014 przywitała nas prawdziwie wiosenną pogodą. Na mazowszu temperatury w słoneczny dzień oscylowały nawet w okolicach 12-13 stopni […]
  • Goździkowe Bagno27 sierpnia 2014 Goździkowe Bagno Niedzielne popołudnie wygnało nas z domu. Nie było ani gorąco, ani zimno. Idealnie na jakąś pieszą wycieczkę. Po opuszczeniu strefy komfortu (czytaj […]